Page 5 - Moja POHODA Leto 2009
P. 5

Moja POHODA 03






          ÚČTOVNÍCTVO A FAKTURÁCIA                            predajku vytvoril. Na konci tlačovej zostavy je celkový súčet
                                                              zaúčtovaných tržieb. Tlačovú zostavu môžete využiť na kontrolu
          Do agendy Vydané faktúry a Ostatné pohľadávky bola pridaná   zaúčtovaných predajok a automaticky vytvorených pokladničných
          tlačová zostava Upomienky faktúr (pohľadávok) v omeškaní   dokladov, resp. ostatných pohľadávok. Zostavu nájdete v agende
          v cudzej mene.                                      Sklady/Predajky.

            AKO?  Po zadaní konkrétneho dátumu splatnosti v dialógovom   Bola pridaná tlačová zostava Prehľad denných tržieb.
          okne Tlač sa v tlačovej zostave zobrazia z vybraných vydaných faktúr,
          resp. ostatných pohľadávok tie, ktoré sú po zvolenom dátume   AKO?  Súpiska zobrazuje prehľad denných tržieb zaúčtovaných
          splatnosti neuhradené. Doklady vstupujúce do zostavy sú zoradené   i nezaúčtovaných dokladov, ktoré sú rozdelené podľa užívateľa
          podľa jednotlivých cudzích mien. Je možné zvoliť si ľubovoľne, či   a jednotlivých foriem úhrad. Na konci tlačovej zostavy sa nachádza
          sa budú tlačiť pohľadávky v domácej mene, prípadne len doklady   celková denná tržba. Deň, za ktorý chcete prehľad zostaviť, uvediete
          v konkrétnej mene. Pre každého odberateľa sa tlačí zvlášť stránka   v poli Dátum tlače v dialógovom okne Tlač.
          s upomienkou.
                                                              Z dôvodu zvýšenia spoľahlivosti programu POHODA bola doplnená
          Do agend Prijaté faktúry, Prijaté zálohové faktúry, Ostatné záväzky   funkcia na kontrolu predajok, prostredníctvom ktorej sa porovnajú
          a pohľadávky pribudli nové tlačové zostavy s grafmi. Jedná   hodnoty na dokladoch s vypočítanými čiastkami pre zaúčtovanie
          sa o prehľady mesačných fakturácií, fakturácií podľa stredísk,   a skontrolujú sa formy úhrad.
          činností a zákaziek a súpisku dokladov podľa dodávateľov, resp.
          odberateľov.                                           AKO?  Táto funkcia
                                                              zároveň overí, či sa zvolená
             Odteraz je možné veľmi jednoducho zobraziť prehľad   forma úhrady používa pre
          jednotlivých dodávateľov s uvedením celkovej vyfakturovanej čiastky,   danú agendu. Kontrola
          resp. zoradiť dodávateľov podľa jednotlivých dodávok. Taktiež   dokladov bude vykonaná na
          veľmi jednoducho a rýchlo zobrazíte grafický prehľad fakturovaných   všetkých vybraných a doteraz
          a uhradených čiastok v členení za jednotlivé mesiace, či   nezaúčtovaných predajkách.
          fakturovaných čiastok za jednotlivé strediská, činnosti alebo zákazky.  Výsledkom kontroly je súpis
                                                              všetkých predajok, v ktorých
                                                              boli zistené chyby. Zoznam
                                                              chybných dokladov je možné
                                                              vytlačiť.

                                                              Túto funkciu využijete predovšetkým pri veľkom množstve dokladov,
                                                              kedy vzniká väčšia pravdepodobnosť nesprávneho zadania dokladu.
                                                              Funkciu odporúčame použiť i v prípade nesprávneho uloženia
                                                              dokladu, teda ak pri ukladaní nového záznamu došlo k násilnému
                                                              ukončeniu programu alebo k výpadku elektrického prúdu. Kontrolu
                                                              dokladov vykonáte prostredníctvom povelu Záznam/Kontrola pred
                                                              zaúčtovaním v agende Sklady/Predajky.

                                                              V agende Kasa Online bol umožnený prenos adresy zákazníka
                                                              z adresára prostredníctvom čítačky čiarových kódov.

                                                                 AKO?  Ak je kurzor v poli Zákazník, hľadá program pri načítaní
                                                              čiarového kódu číslo zákazníka priamo v agende Adresár. Ak je
                                                              kurzor v akomkoľvek inom poli, vyhľadá program pri načítaní
                                                              čiarového kódu zodpovedajúcu skladovú zásobu a automaticky ju
                                                              prenesie do predajky.

          PREDAJKY
                                                              PERSONALISTIKA A MZDY
          Bola doplnená tlačová zostava Zaúčtovanie tržieb podľa foriem
          úhrad.                                              Pri zaúčtovaní mzdových záznamov alebo záloh máte odteraz
                                                              možnosť výberu číselného radu pre ostatné záväzky, pokladničné
            AKO?  V tlačovej zostave sa zobrazí prehľad zaúčtovaných   doklady a interné doklady (vo firmách, ktoré vedú podvojné
          predajok podľa jednotlivých foriem úhrad a užívateľa, ktorý   účtovníctvo).
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10