Page 9 - Moja POHODA Leto 2009
P. 9

Moja POHODA 07



          POHODA SQL sa dokáže prispôsobiť





          Informačný systém POHODA SQL je systémom na rozhraní ekonomických a ERP systémov.
          Od systémov vyššej kategórie sa nechal inšpirovať napr. technológiou klient-server umožňu-
          júcou spracovanie veľkého množstva údajov a súbežnou prácou užívateľov, veľkou mierou
          prispôsobenia podľa potrieb užívateľov, prepracovaným systémom administrácie prístu-
          pových práv a pod. Od systémov nižšej kategórie, predovšetkým ekonomického systému
          POHODA, prevzal intuitívne ovládanie, užívateľsky prívetivé prostredie a prístupnú cenu.

          Systém POHODA SQL nie je len pre veľké alebo väčšie spoločnosti s užívateľmi rádovo
          v desiatkach. Z rozšírených funkcií tohto systému môžu ťažiť i menšie firmy, v špecifických
          prípadoch môže byť ideálnym riešením i pre individuálneho užívateľa. Preto sa Vám
          pokúsime v každom čísle predstaviť jeho vybrané vlastnosti a možnosti.



          ÚPRAVA AGEND POMOCOU                                EFEKTÍVNE DEFINÍCIE
          VOLITEĽNÝCH PARAMETROV                              UŽÍVATEĽSKÝCH PRÁV



          POHODA SQL umožňuje:                                POHODA SQL umožňuje:

            rozšírenie väčšiny agend o vlastné údaje rôznych dátových typov   definíciu práv pomocou úloh, resp. v kombinácii s priamou
            úpravu formulárov agend pre zadávanie týchto nových údajov    definíciou každému užívateľovi
            vytváranie vlastných zoznamov                       definíciu práv až do úrovne číselných radov dokladov

          Ako na to?                                          Ako na to?

          Pri úprave súčasnej agendy si nadefinujete parametre agendy   Najskôr vytvoríte jednotlivé úlohy, príp. podúlohy, zodpovedajúce
          a položiek. Potom si môžete prispôsobiť i formulár upravovanej   typovým užívateľom alebo jednotkám (oddelenia, pobočky, úseky)
          agendy – vybrať si parametre, ktoré v ňom budú dostupné, zmeniť   a pri týchto úlohách nakombinujete prístupové práva do agend,
          veľkosť, šírku a zarovnanie parametrov a premiestniť jednotlivé popi-  k funkciám a k číselným radom dokladov v systéme. Jednotlivým
          sy. Vopred si však ale nadefinujte vlastné užívateľské zoznamy, ak ich   užívateľom potom jednoducho priradíte jednu alebo viacero úloh,
          budete chcieť používať.                             príp. ich práva ešte individuálne upravíte.


          Na čo sa to hodí?                                   Na čo sa to hodí?
          Pomocou vlastných voliteľných parametrov je možné napr. rozšíriť   V kombinácii s nastavením práv až do úrovne číselných radov dokla-
          súčasnú evidenciu prijatých objednávok o nové údaje ako typ dopra-  dov sa dá pomerne jednoducho zaistiť, aby sa napríklad k citlivým in-
          vy, dátum expedície, číslo zásielky pre dopravcu a pod. Medzi najviac   formáciám s osobnými údajmi alebo k vymedzenej skupine dokladov
          upravované agendy patrí Adresár, Zásoby, zoznam Zákaziek alebo   dostali naozaj len tí správni užívatelia. Vaše údaje sú tak v bezpečí
          doklady fakturácie. Každá aktualizácia programu obsahuje niekoľko   a nemusíte sa báť, že by ich niekto zneužil.
          nových agend, v ktorých je možné voliteľné parametre používať.

          Ak budete mať rovnaké parametre zadané vo viacerých agendách
          a budete doklady medzi tými agendami prenášať, budú sa voliteľné
          parametre prenášať rovnako ako ostatné údaje na dokladoch. Jedno-  Podobným spôsobom je možné docieliť taktiež obmedzenie nežiadu-
          ducho sa tak prenesie napr. parameter typ dopravy z objednávky do   ceho prístupu niektorých užívateľov alebo vymedzeného okruhu
          výdajky a do vydanej faktúry.                       užívateľov k dokladom a záznamom (vrátane záznamov v adresári)
                                                              iných pobočiek, oddelení, obchodníkov a pod.
          Novo pridané voliteľné parametre vrátane vlastných zoznamov je
          možné tlačiť v upravených tlačových výstupoch, je možné ich expor-  Priradením úlohy konkrétnym užívateľom sa dá reagovať taktiež na
          tovať a importovať pomocou štandardných nástrojov aplikácie PO-  personálne zmeny, či už dlhodobého (napr. zmena pracovnej pozície)
          HODA a pomocou XML rozhrania. Pomocou XML rozhrania je taktiež   alebo krátkodobého charakteru (napr. zástup v dobe pracovnej
          možné prenášať definíciu voliteľných parametrov a ich umiestnenie   neschopnosti), kedy po uplynutí dôvodov pre dočasnú úpravu práv
          vo formulári medzi rôznymi databázami účtovných jednotiek.   môžete danému užívateľovi priradenú úlohu opäť odobrať.
   4   5   6   7   8   9   10   11   12