Page 20 - Moja POHODA Jeseň 2013
P. 20

18  www.pohoda.sk




          Majte všetky dokumenty


          vždy pekne po ruke






            Či už sú to zmluvy, listy, cenníky či akékoľvek iné dokumenty a podklady, ktoré
            sa vzťahujú k obchodnému partnerovi, zákazníkovi alebo napríklad udalosti
            a záznamu, všetky ich môžete v účtovnom programe POHODA prehľadne triediť
            do jednotlivých zložiek. Ako na to?




          SPRÁVNE NASTAVENIE

          Vôbec prvým krokom je nastavenie zložky, do ktorej sa budú
          všetky dokumenty ukladať. V agende Globálne nastavenie
          v sekcii Adresár najprv zaškrtnite možnosť Používať zložku
          dokumentov firmy. Ďalej si všimnite ďalšie dve polia:




           Zložka dokumentov       Zložka dokumentov firmy

           V tomto poli sa         POHODA do tohto pola
           automaticky ponúkne     automaticky doplní názov
           cesta k adresáru vo     vytváraného priečinka,
           Vašom počítači. Ide     ktorý bude pomenovaný
           o údajovú zložku        po účtovnej jednotke,
           programu POHODA, ktorá   v ktorej toto nastavenie
           sa založila automaticky   vykonávate.
           počas inštalácie
           programu.               Ak chcete priečinok nazvať
                                   inak, jednoducho do pola   Všetky doterajšie nastavenia uložte. Existenciu novo vytvorenej zložky
           Odporúčame toto         kliknite a prepíšte ho.  dokumentov firmy si môžete hneď overiť, a to kliknutím na výberové
           umiestnenie nemeniť.                            tlačidlo s troma bodkami v poli Zložka dokumentov firmy, kde by ste ju
                                                           v strome zložiek mali už vidieť.


          VKLADANIE SÚBOROV
          K ZÁZNAMOM


          Vyššie uvedené kroky dali POHODE zároveň pokyn, aby
          v agendách sprístupnila záložku Dokumenty. Práve ona je
          totiž miestom, kde budete so svojimi dokumentmi väčšinou
          pracovať.

          Otvorte si napríklad agendu Adresár a označte ľubovoľný
          záznam (kontakt). Prejdite na záložku Dokumenty v tabuľke
          záznamu. Ak ju používate úplne prvýkrát, žiadne dokumenty
          táto záložka neobsahuje. Zaujímať by Vás mala ponuka
          povelov a tlačidiel, ktoré slúžia na manipuláciu so súbormi.
          Kliknite na tlačidlo <<Priečinok nie je definovaný>>.
          POHODA zobrazí dialógové okno, v ktorom Vám rovno
          ponúka umiestnenie a vytvorenie zložky pre tohto   Farba ikony na záložke Dokumenty ihneď prezradí, či máte
          obchodného partnera. (Upozorňujeme, že týmto spôsobom   pri danom kontakte priradené nejaké súbory. Ak áno, je ikona
          zakladáte zložku dokumentov pre vybraný kontakt, nie   sfarbená na žlto. Prázdnu záložku indikuje šedá ikona.
          súhrnne pre celý adresár.)
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24