Page 15 - Moja POHODA Leto 2010
P. 15

Moja POHODA 13



          PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA:





          Simpa




          Spokojnosť by mala sedieť








                                                                                                     Foto: zdroj SIMPA



          O spoločnosti Simpa spol. s r. o.                   O voľbe systému POHODA pre vedenie skladovej evidencie rozhodla
          Spoločnosť Simpa spol. s r. o. so sídlom v Kvetoslavove pri Bratislave   hlavne jeho užívateľská prívetivosť a jednoduché ovládanie.
          sa zaoberá výrobou a veľkoobchodnou činnosťou v oblasti   POHODA poskytla dokonalý prehľad o materiálových zásobách
          sedacieho nábytku. Hlavným produktovým portfóliom spoločnosti   pre výrobu i o hotových výrobkoch. V rámci prvej etapy rozšírenia
          sú kancelárske stoličky a kreslá, sedačky, stoličky a kreslá pre hotely   využitia systému POHODA pre sprehľadnenie objednávania
          a reštaurácie, reprezentatívne vstupné priestory, ako aj privátne   materiálu bola vykonaná analýza interných a obchodných
          použitie do bytov a domov, pre interiér aj exteriér. Rozdelenie   procesov. Na základe tejto analýzy bolo zavedené tzv. duálne
          širokého sortimentu do viacerých produktových línií od základnej až   vedenie skladov a evidencia prijatých objednávok. Vďaka tlačovým
          po luxusnú kategóriu – TOP Line, ECO Line, COMBI Line, COMPFORT   zostavám vytvoreným na mieru získali užívatelia jednoduchý
          Line a MIDJ – rešpektuje účel a použitie stoličiek a kresiel, ako aj   nástroj na kontrolu položiek, ktoré chýbajú pre výrobu podľa
          mieru nárokov zákazníka na prevedenie a materiálové kombinácie.   prijatých objednávok. Proces objednávania materiálu sa zefektívnil
          Spoločnosť starostlivo dbá na kvalitu vyrobeného tovaru aj   a eliminovalo sa možné nadzásobovanie.
          vstupného materiálu, poskytovaného servisu a zaraďovanie nových
          trendov a dizajnu. Podarilo sa jej prepracovať na poprednú pozíciu   Na začiatku druhej etapy rozšírenia využitia systému POHODA opäť
          na slovenskom trhu, okrem iného tiež vďaka postupného získavania   stáli analýza a konzultácia s odporučením prechodu na informačný
          klientov z kategórie architektov a interiérových štúdií. Jej filozofiou   systém POHODA E1. Kľúčovými dôvodmi pre prechod na tento rad
          nie je jednorazový predaj, ale vytvoriť spokojnosť na obidvoch   systému boli funkcie pre automatické objednávky, rozšírené funkcie
          stranách – kupujúceho aj predávajúceho.             skladového hospodárstva a širšie možnosti nastavenia prístupových
                                                              práv. Vďaka prechodu na systém POHODA E1 bolo taktiež možné
          www.simpa.sk                                        upustiť od duálnej skladovej evidencie, ktorá môže byť pre
                                                              plánovanie výroby náročná a zavádzajúca.
          Vstupné požiadavky
          Najprv potrebovala spoločnosť Simpa nájsť systém, ktorý sa   Prijaté a vydané objednávky a skladové zásoby sú v systéme
          postará o prehľadnú skladovú evidenciu materiálu a hotových   POHODA E1 sledované až do jednotlivých položiek. Pomocou na
          výrobkov. S rastúcim počtom klientov, zákaziek a rozširovaním   mieru upravených tlačových zostáv majú užívatelia k dispozícii
          sortimentu rástli i požiadavky na systém. K pôvodnému, čisto   napríklad prehľad prijatých objednávok s detailmi až do položiek
          evidenčnému účelu, sa tak pridala potreba v systéme plánovať   výrobku a vrátane čísla prijatej objednávky, údajov odberateľa
          proces objednávania materiálu. Po určitom čase chcela spoločnosť   a termínov vybavenia objednávky. V spojení s automatickými
          svojmu systému zveriť taktiež výrobný proces, od plánovania výroby   objednávkami materiálu je tak možné naplánovať, ktoré objednávky
          a riadenia materiálu až po podklady pre hodnotenie zamestnancov   budú zadané do výroby, a zostaviť tak výrobný plán na jeden až dva
          podľa výrobných výsledkov. Dôležitou požiadavkou v tejto fáze   týždne dopredu.
          bolo tiež maximálne zautomatizovanie objednávania materiálu od
          dodávateľov.                                        Samotná výroba je riešená v užívateľskej agende vytvorenej
                                                              spoločnosťou BHIT CZ s.r.o., ktorá je autorizovaným partnerom
          Riešenie                                            spoločnosti STORMWARE a zaoberá sa okrem predaja
          Informačný systém POHODA E1: sieťová verzia POHODA E1   a implementácie systému POHODA taktiež jeho úpravami, najmä
          Premium  NET5 + 2 prídavné sieťové licencie POHODA E1 Premium   tlačových zostáv, importných a exportných mostíkov a vysoko
          CAL, celkom teda 7 počítačov                        špecializovaných užívateľských agend, a ďalej vývojom dátových
                                                              terminálov BHIT Komplex (off-line čítačiek čiarových kódov
          Počet užívateľov: 10                                s vlastnou aplikáciou).
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20